وبلاگ مسعود براتی

این وبلاگ برای نمایش نوشته‌ها، مطالب مطالعه شده که مناسب است دیگران هم ببینند و کارهای دیگری که الان مشخص نیست ایجاد شده است. لذا مطالب و پیوندها قابل استفاده هستند.

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

کتاب ولایت و حکومت از کتابهای تهیه شده توسط انتشارات صهباست. این کتاب نتیجه جمع‌آوری سخنرانی‌ها و بیانات رهبر انقلاب پیرامون مساله ولایت و حکومت اسلامی؛ از قبل انقلاب تا سال‌های اخیر است.

اگر اسم دیگری بخواهیم برای این کتاب انتخاب کنیم، می‌توانیم عنوان «اندیشه سیاسی اسلام» بر آن بنهیم. تشریح و تبیین نظریه اسلام در حوزه حکومت‌داری و مسایل محوری آن همچون ولی و جایگاه ولایت در جامعه اسلامی، نقش مردم در نظام اسلامی، رابطه نظام اسلامی با جهان خارج و ... از مهم ترین ویژگی‌های این کتاب ارزشمند است.

از آنجایی که تجربه مطالعه کتب درسی اندیشه سیاسی در دوران تحصیل داشتم، این کتاب ظرفیت بسیار زیادی برای تبدیل شدن به کتاب درسی در رشته‌های مرتبط با علوم سیاسی را دارد.

آگاهی از محتوای این کتاب برای همه آنهایی که می‌خواهند در جامعه اسلامی، کنش‌گر اجتماعی باشند  نیز لازم و ضروری است. بدون شک به شکل‌گیری بصیرت سیاسی افراد کمک شایانی خواهد کرد.


  • ۹۴/۰۴/۱۸
  • مسعود براتی

نظرات (۲)

این کتاب اشکالات اساسی هم البته دارد
مهمترینش عدم پرداختن درست به جایگاه مردم در نظام اسلامی است و در این زمینه آنچه که در کتاب نوشته شده هم ضریبش به اندازه ضریب رهبری نیست و هم جامعیت کافی ندارد و چند اشکال دیگر.
لذا به نظر می رسد نظرات یکی دیگر است و بر اساس مطالب رهبری تنظیم شده است
پاسخ:
شاید از نظر حجم مطالب نظر شما درست باشد. اما از نظر تبیین اهمیت نه. به خوبی جایگاه مردم در نظام اسلامی پرداخته شده است. البته در حجم کمی نسبت به کل کتاب.
حجم هم نشان دهنده میزان توجه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی