وبلاگ مسعود براتی

این وبلاگ برای نمایش نوشته‌ها، مطالب مطالعه شده که مناسب است دیگران هم ببینند و کارهای دیگری که الان مشخص نیست ایجاد شده است. لذا مطالب و پیوندها قابل استفاده هستند.

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰
هفته پیش قسمت شد و با خودروی شخصی به مشهد رفتم. قبل از شاهرود پلیس راه‌نمایی و رانندگی من را متوقف کرد. بعد از پیاده شدن و ارایه کردن مدارک از پلیس پرسیدم مساله‌ای وجود دارد؟

نگاهی به ماشین انداخت و بعد از مکثی گفت که شیشه‌های ماشین دودی است و این خلاف است. (بعید است که ایشان قبل از توقف ماشین این مساله را مشاهده کرده باشد چرا که اساسا قابل تشخیص نیست)

گفتم این میزان از دودی کردن مشکلی ندارد و بیش از یک سال است که این مساله توسط هیچ افسری به من تذکر داده نشده.(براساس قانون در صورتیکه پلیس نتواند داخل ماشین را تشخیص دهد تخلف محسوب می‌شود)

ارجاع داد به افسر راهنمایی رانندگی که با درجه سروانی مشغول اعمال جریمه سایر ماشین‌ها بود. مدارک را به ایشان داد و قضیه را گفت. به جناب سروان گفتم که این میزان از دودی کردن شیشه ایرادی ندارد. گفت که صرف دودی کردن تخلف است. گفتم نیست و این را من مطالعه کردم. گفت که هست. گفتم نیست. گفت هست و سپس رفت از داخل ماشین و کیف کاری‌اش دفترچه تخلفات راهنمایی و رانندگی را برداشت و تخلف شماره 2114 را نشان داد. گفت که نگاه کن دودی کردن شیشه ماشین تخلف است. گفتم چرا ادامه‌اش را نمی‌خوانی؟ نوشته است: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشد.  گفت که من تشخیص می‌دهم که این میزان زیاد است. گفتم به نظرم سلیقه‌ای داری برخورد می‌کنی.

متوجه شدم بیش از حد بهش برخورده است.

نگاه به ماشین کرد و متوجه علی پسرم شد که از پشت شیشه گفتگوی مجادله گونه من و افسر را نگاه می‌کرد. تقریبا 5 دقیقه‌ای از توقف ما گذشته بود. گفت که پسرت هم کمربند نبسته است و این هم جریمه دارد. لذا لطف کرد و یک 50 هزار تومان و یک 60 هزار تومان، در مجموع 110 هزار تومان جریمه توفیق اجباری ما کرد.

جریمه

فهمیدم مجادله بیشتر به معنای جریمه بیشتر است. پس مجادله بیشتر نکردم. یعنی بهش نگفتم افسر محترم شما که تشخیص دادی دودی بودن شیشه به حدی است که سرنشین قابل تشخیص نیست، چگونه تشخیص می‌دهی که کمربند بسته نشده است (جالب اینکه شیشه عقب از شیشه جلو میزان دودی بودنش بیشتر بود) و یا اینکه چرا پس از 5 دقیقه توقف کمربند را بهانه جریمه کردن می‌کنی.

حالا چند تا نکته با این افسر زحمت کش راه‌نمایی و رانندگی و مسئولان ایشان:

-         اعتماد مردم به نظام اداری و اجرایی کشور در همین نقاط شکل می‌گیر‌د. وقتی سلیقه‌ای برخورد می‌شود و مردم این را می‌فهمند، این اعتماد از بین می‌رود.

-         اگر فرایند به گونه‌ای باشد که با پیگیری حق بیشتر جریمه شوی که بدتر است.

-         جرایم رانندگی برای افزایش امنیت مردم است، اما بی‌دلیل صادر کردن آن هزینه زیادی بر زندگی مردم تحمیل می‌کند. در صادر کردن آن باید احتیاط کرد. افراد به میزان اختیاراتشان مسئولیت هم دارند. نباید این را فراموش کرد.
  • ۹۵/۱۲/۱۰
  • مسعود براتی

نظرات (۱)

چقدر کشیدیم از دست بعضی از پلیس های راهنمایی و رانندگی
آه و نفرین مردم پشت سرشونه
غیر از جریمه , غیر مستقیم و با نیش و کنایه توهین و تحقیر هم میکنن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی