وبلاگ مسعود براتی

این وبلاگ برای نمایش نوشته‌ها، مطالب مطالعه شده که مناسب است دیگران هم ببینند و کارهای دیگری که الان مشخص نیست ایجاد شده است. لذا مطالب و پیوندها قابل استفاده هستند.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مسعود براتی در گفتگو با ناب نیوز در خصوص روابط بانک های اروپایی با ایران در دوران پسابرجام، با بیان اینکه ال سی مجموعه ای از فعالیت ها و روابط بانکی است، گفت: در چندماه پس از اجرایی شدن برجام تحولاتی رخ داد و حرف های متفاوتی بیان شد که جمع بندی آنها این است که بانک های ایرانی با بانک های کوچک اروپایی و آسیایی در حال همکاری هستند، سوییفت و ال سی در حال کار کردن می باشد و کل روابط بانکی شکل گرفته است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در حوزه ال سی تصریح کرد: اما این در حالی است که بانک های مطرح اروپایی مانند اچ اس بی سی، کامرز آلمان و برخی دیگر که بانک های اصلی اروپا محسوب می شوند، هنوز روابطی با بانک های ایرانی برقرار نکرده اند که علت این عدم برقراری ارتباط و عدم تمایل آنها به همکاری با ایران، ترس است.

  • مسعود براتی
  • ۱
  • ۰
یادداشت من در سایت خامنه‌ای دات آی آر
سال ۹۲ و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جلسه‌ای که رهبر معظم انقلاب با سران سه قوه برگزار کردند، تأکید ویژه نمودند که تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی نیازمند گفتمان‌سازی آن و تبدیل شدن به مطالبه‌ی عمومی مردم است. ایشان فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست‌ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به‌تدریج در بخش‌های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه‌ی عمومی تبدیل شود... گفتمان‌‌سازی درخصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
  • مسعود براتی
  • ۰
  • ۰

یکی از بحث‌های مهم در روزها و ماه‌های اخیر مسئله عدم همکاری بانک‌های خارجی با ایران است. در این باره فراوان نوشته شده است 1 اما اتفاق مهمی که در این میان در حال رخ دادن است، این است که بیشتر افراد مهم و موثر در تصمیم‌گیری کشور، علت و ریشه عدم همکاری را در داخل تحلیل می‌کنند و معتقدند در صورت تغییر برخی رویه‌ها و نیز انجام برخی از اقدامات بخش مهمی از موانع عدم همکاری بانک‌های خارجی با بانک‌های ایرانی برداشته می‌شود.
شاید شروع این داستان از تصویب قانون «مبارزه با تامین مالی تروریسم»2 در اسفندماه 1394 باشد. پس از تصویب این قانون بود که تهرانفر معاون وقت بانک مرکزی در اظهارنظری گفت: «تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، زمینه ارتقای رتبه اعتباری ایران در سطح بین‌المللی را فراهم می‌کند.»

  • مسعود براتی