وبلاگ مسعود براتی

این وبلاگ برای نمایش نوشته‌ها، مطالب مطالعه شده که مناسب است دیگران هم ببینند و کارهای دیگری که الان مشخص نیست ایجاد شده است. لذا مطالب و پیوندها قابل استفاده هستند.

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

حدود سه ماه پیش برای خرید خانه دنبال وام مسکن بانک مسکن رفتم. برای گرفتن وام 35 میلیون تومانی در حدود 7 میلیون و 600 هزار تومان هزینه کردم (حدود 800 هزار تومان هزینه دفترخانه بابت در رهن بردن سند بود) و در نهایت دو ماه پیش وام را گرفتم. سررسید اقساط هشتم هر ماه است. مبلغ هر قسط هم 549900 تومان است.

قسط اول را دو روز مانده به تاریخ پرداخت کردم. مبلغ 550000 تومان. صد تومان اضافه تر از مبلغ قسط. برای قسط دوم دلیلی ندیدم که زودتر پرداخت کنم. (با توجه به بدبینی زیادی که به نظام بانکی کشور دارم) دیروز که هشتم اسفند بود،‌ حدود ساعت ده شب قسط را از طریق اینترنت پرداخت کردم. مبلغ 549900 تومان. اما آنچه که مشاهده کردم این بود: بانک مسکن مبلغ 230 تومان به عنوان جریمه تاخیر قسط دوم از مبلغ برداشت کرده بود و چون باقی مبلغ کفایت پرداخت قسط را نداشت، هنوز پرداخت اقساط را یکی می‌داند و قسط دیشب را حساب نکرده است. (تصویر یک)

برای اطمینان از این داستان مبلغ 500 تومان صبح امروز به حساب بانک مسکن واریز کردم. نتیجه همان چیزی بود که فکر می‌کردم. قسط دوم را محاسبه کرد. (تصویر دو)

این یعنی گرفتن جریمه دیرکرد آنهم به صورت ساعت شمار (نه حتی روز شمار). به تاکید بسیاری از علما گرفتن جریمه دیرکرد شرعی نیست. والا آدم‌های نزول خور هم چند روز و چند هفته را حساب نمی‌کنند چه برسد به چند ساعت را؟

230 تومان عددی نیست اما هر چه باشد جنسش رباست.

واقعا بانک‌ها با زندگی مردم چه می‌کنند؟

تصویر 1: پرداخت دیشب بنده که با تاخیر چند ساعته!!!! پیام بانک مسکن که هنوز قسط را محاسبه نکرده است!

vam maskan


تصویر 2:‌پرداخت جریمه دیرکرد چند ساعته (بخوانید پول زور و ربا) توسط بنده و محاسبه توسط بانک مسکن

vam maskan 2

  • ۹۳/۱۲/۰۹
  • مسعود براتی

نظرات (۱)

ربا خواری بانکها برای کسی پوشیده نیست . فقط جای تاسف است که حکومتی که ادعای دین اسلام رو میکنه نتونه جلوی بانکها رو که بی پرده حروم خوری میکنند بگیره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی